2009. december 31., csütörtök

HEX VS. WITCHCRAFT

Kuei Chih Hung, 1980 Hong Kong



Bevallom, szilveszteri tréfának, jókedvnövelőnek szánom e filmecske érintőleges említését. Ho Meng Hua mellett a másik kedvenc rendezőnk Kuei (1937-1999) nevéhez fűződik a blogon is említett számtalan Shaw-horror klasszikus, az eredeti HEX is, melynek izgalommal vártam a „folytatásait”. A szintén 1980-ban napvilágot látott HEX VS. WITCHCRAFT (Boszorka a boszorkányság ellen :-) meg is érkezett, mit mondjak, nem kifejezetten a Steppenwolf profilja, az biztos. (Meglátjuk a HEX AFTER HEX {1982} mit fog mutatni, megjelentek dévédén.)



Gyakorlatilag egy abszolút vígjátékról van szó, egy Surdilovics-szerű topa főhőssel, a gambling (itt: a szerencsejáték több fajtája) és a „misztika” is központi szerepet foglal el a cselekményben, szolidan parodizálva a gong-tau filmeket, természetesen magát a fogalmat, a Shaw Brotherst és emberöltőnyi munkásságát, Chan Shen-t a kaszinótulajdonos szerepében jó volt újra látni. Mondjuk mi lenne Shawékkal egy Kuei nélkül? Ez már ugyebár történelem, tehetségéhez nem férhet kétség, azonban néhány félig viccesnek szánt kommersz csöcsparádé itt sem marad el. A mozi kedvéért az elérhető legszebb hölgyeket a föld alól is felkutatva, hogy maradjunk a hagyományos vonalon tovább, hehe: 10 perc csöcs kö-te-le-ző!



! MINDEGYKINEK BÚÉK.



--------

2009. december 30., szerda

PROSTITUTE KILLERS

Sam Ho Shu Pui, 2000 Hong Kong



Mindig érhetik az embert kellemes meglepetések.. Így jártam az előttem idáig ismeretlen, mint kiderült igen kemény, III. kategóriás hongkongi krimivel, melyben nem csak a durvulat domborodik az egekig, hanem a történet és annak formába öntése is színvonalas, emlékeztet egy értelmes filmre. Ez, a mindenféle szexet és erőszakot előszeretettel sarkosítva és grafikusan ábrázoló, mondhatjuk „egyéni” filmstílus díszpéldányai közt is vannak alapvető különbségek, a blogon is szerepelt már egynéhány szösszenet, a PROSTITUTE KILLERS mindenképpen a jobbak közül való. A színészek mind hitelesek, profik, a három fiatalembersz (a gyilkosok): Mark Cheng Ho Nam zorkó karakter, a blogon említettek közül a THE IMP (1996)-ben és főként a GONG TAU (2007)-ban jeleskedett. Simon Lui (makiarcu) a blogon itt: NIGHTMARES IN PRECINCT 7 (2001), szexmániás Gabriel Hiu is cizelláltan adja a mocskos hímet.


Az első jelenet (szándékosan) iszonyú brutális, gondoljunk például EBOLA SYNDROME (1996)-ra, az hogyan kezdődött. Na, itt sem finomkodnak, három szörnyálarcos férfi vág egy nőt miszlikre (rape and kill), olyan intenzitással, ami kissé ledöbbentheti a gyanútlan nézőt. Ez a banda, kik civilben nagyon is ártatlannak mutatkoznak, követik el a prostituáltak elleni súlyos bűncselekmények sorozatát. Egyikük gyilkolni szeret inkább, másikuk meg szöcskézni (persze a másik rovására), azaz segg aberráltak.


A nők nagyon szépek, Gabriel Hiu (a sumákban szadiszekszőrült) felesége nyomozó (!), végül a gyilkosságsorozatban is eljár, vádalku, elárulom, elkapják a geciket, mint mindig. Mellékszálként (furcsa beszövés, nincs sok köze az alapsztorihoz, de igencsak tuti!) csúnyán kinyírnak egy ocsmány gengszterfőnököt, aki meg is érdemli, kurva jól játszik a ragyásképű gizda, ez egy remek szerepválasztás, a: FEJ (veterán: Alan Chui)! De megérdemelten pórul jár, ki kard által él…


Utolsóként megkegyelmeznek egy szomorú sorsú, helyes örömlánynak, akiben tőle elszakított kislányának szeretete tartja a lelket (tragikus szocióháttér). Mark Cheng (még a „legnormálisabb”) közbenjárására szabadon engedik, izgalomban itt aztán nincs hiány.

Nagyon jó film, de vigyázat: ahol horzsolni kell, ott nincs kegyelem!


--------

2009. december 28., hétfő

SHAW POSZTER - '1961

SHAW BROTHERS POSZTER KOLLEKCIÓ - 1961
-----------


"All The Best"


"Les Belles"


"Love Without End"


"The Fair Sex"


"The Girl Next Door"


"The Golden Trumpet"


"The Husband's Secret"


"Bride For Rent"


"The Sinner Of Love"


"The Swallow"


"Till The Clouds Roll By"


"When The Poles Meet"

-------

PINKY POSZTER III - NIKKATSU

"Stray Cat Rock: Machine Animal"
'1970 Yasuharu Hasebe


"Stray Cat Rock: Girl Boss"
'1970 Yasuharu Hasebe


"Stray Cat Rock: Beat '71"
'1971 Toshiya Fujita


"Velvet Hustler"
'1967 Toshio Masuda


"Wife To Be Sacrificed"
'1974 Masaru Konuma


"A Woman Called Abe Sada"
"1975 Noboru Tanaka


"Woman Of The Afternoon"
'1979 Nobuyuki Saito


"World of Geisha"
'1973 Tatsumi Kumashiro


"Rape! 13th Hour"
'1977 Yasuharu Hasebe


"Secret Chronicle: She-Beast Market
'1974 Noboru Tanaka


"Torture Hell"
'1973 Noboru Tanaka


"3 Seconds Before Explosion"
'1967 Motomu Ida


"Assault! Jack The Ripper
'1977 Yasuharu Hasebe


"Branded To Kill"
'1967 Seijun Suzuki


"Flower And Snake"
'1974 Masaru Konuma

--------

2009. december 27., vasárnap

ALL NIGHT LONG R, ALL NIGHT LONG O

Katsuya Matsumura, 2002, 2003 Japán


"All Night Long R"


"All Night Long O"


Matsumura igazgatta ALL NIGHT LONG széria idén a hatodik részhez érkezett. A Steppenwolfon már volt szó erről a brutális sorozatról, mely egy trilógiával 1992-ben vette kezdetét, a második rész (ALL NIGHT LONG 2 – ATROCITY) 1995-re datálódik, a harmadik (ALL NIGHT LONG 3 – THE FINAL CHAPTER) pedig 1996-ra. Hat év elteltével rendezőnk gondolta, ideje elővenni az ALL NIGHT LONG címet, az eredeti fejezetek viszonylagos sikerét ismét meglovagolva két újabb epizódot (ALL NIGHT LONG R ’2002, ALL NIGHT LONG O ’2003) készíteni. Nos, a filmek fájdalmas megtekintése után arra gondoltam, hogy ez hiba volt.


"All Night Long Collection"


"All Night Long"


All Night Long 2"


"All Night Long 3"


A bejegyzés témája e két „remekmű”, mely ellentétben az első (tartalmilag nem összefüggő) három rész spontán hatású, jól megrendezett, és mint a régi írásomban kifejtettem expresszív, horrorfilmes szempontból remek acsarkodásával, míg ez a kettő nem ér meg egy igazi cikket sem. Talán nem véletlen, hogy csak japánban angol (vagy bármilyen) felirat nélkül adták ki e korongokat, annyira egyszerű a sztori és kevés a párbeszéd, hogy a japán nyelv ismerete nélkül is remekül boldogultam. Inkább az örök „tekerjünk tovább” gondolat mániás ingere volt kissé zavaró nálam.

A 2009-es, hatodik részt nem ismerem, de szubjektív szempontokat figyelembe véve - már nem is vagyok annyira kíváncsi.


Az ALL NIGHT LONG 4 (R) fiatal férfi főhőse jellemzően szadista pszichopata, mint ahogy azt a sorozat hírnevéhez méltóan elvárhatjuk. Az internet segítségével (Reika’s Room, webcam stb) szed össze nőket, becserkészi és elrabolja őket… a többit tudjuk, nézzétek meg a dvd-k gusztustalan borítóit. Nincsenek izgalmas direktori bravúrok, csíra és fantáziátlan a történet, a vizualitás is kimerül a gore/shock szintjén, unalmas és szar, mint a japán splatter többsége. Nincs rögzülő zene, hangeffektus, felesleges és semmittelen percek csúszkálnak ügyefogyottan a véresőben, hogy költői legyek. Bár az is lehet, hogy nekem nincs érzékem az un. „nihilista” életérzéshez. Például a szintén japán NAKED BLOOD (1995) is elég népszerű a horroristák körében, nekem meg abszolút nem jön be.. Szóval csalódás, az eredeti részekhez mérten különösen.


Lássuk az ALL NIGHT LONG O-t, az ötödik darabot. Jól kezdődik, egy fiatal nő, a szétloccsant agyú öngyilkos hulláját látva szexuális izgalomba kerül-hevül, ezúttal fedezve fel torzult lelkivilága perverzitását. Rövid időn belül egy őt elrabló fickó személyében abnormális társra is talál, szadómazó területeken különösképpen, jól megvannak, nekem ez a lényeg!

Naggyon gyér! Ez a rész még álmosítóbb, felesleges volt megnézni. Gyászos.

E mozikat kerüljétek híveim! (Esetleg csak japánul tanulóknak, gyakorlásként: vér, vér, vér … :-)


"All Night Long 6"


-------