Kang-hie és Cheon-ja, a két csinosnak mondott fiatal hölgy
kék rabruhában menekül a
zordon hegyvidéki tájon. Eljutva a nagybácsi eldugott erdei házához a kellemetlen
tapasztalat, hogy a rokonok már nem élnek, szemmel láthatóan végeztek velük a
japán katonák. A háborús helyzet, vagy ki tudja, mi miatt hirtelen feltűnik az elnyomó
ellenség szökötteket kereső osztaga, és a két lány újra, egy még kegyetlenebb lágerbe
kerül.
Nem akarom elbagatellizálni a fentebb vázolt szomorú
helyzetet, de különválasztva a történelmet, és a női börtönös mozik exploitationfilmes világát, meg kell
jegyezzem, az úgynevezett olasz „harmadvonalbeli” náci-exploitation - melynek
talán egyetlen viszonylag élvezhető darabja a Cesare Canevari rendezte GESTAPO'S
LAST ORGY (1977) – elmehet ahova akar, legalábbis a német videókazikon
fennmaradt ázsiai Bambuskamp-Straflager
kalandokhoz képest.
A digó Rino Di Silvestro, vagy Sergio Garrone szándékosan
aljas, a klasszikus SALON KITTY
(1976), és a THE NIGHT
PORTER (1974) plágiumaként csüngő eltorzult rettenetei kicsit még tovább
süllyedtek szememben, látva ezt a remek kis koreai Women In Prison szösszenetet.
A krónikák tanúsága szerint meglepően sok film készült ebben a zsánerben Koreában,
hozzám egyenlőre csak néhány nyugatnémet VHS-rip jutott el, zum beispiel hier!
Ezek ismeretében, a hetvenes évek japán nőibörtönös
gyöngyszemek – például a FEMALE PRISONER SCORPION széria – mellett jó szívvel
tudom ajánlani az alműfaj idáig felfedezetlen koreai darabjait is.
~~~