2009. augusztus 22., szombat

BROTHER OF DARKNESS

Billy Tang, 1994 Hong Kong


Kanyarodjunk vissza a blog eredeti koncepciójához, lám itt egy tipikus Cat III. film 1994-ből, mely évet az ebben a stílusban készült mozik dömpingje jellemezte. Billy Tang munkái közé (DR LAMB, RED TO KILL, stb) pontosan beilleszthető a BROTHER OF DARKNESS is, melyben – jellemzően - egy kegyetlen psziho garázdálkodik, a DAUGHTER OF DARKNESS filmekből ismert William Ho Ka Kui, aki a szemétkedésben itt is rekordra törekszik.



Rendőri helyszínelés egy trancsírozott fejű hullánál, majd bilincsben vezetik el az elkövetőt. Bírósági tárgyaláson körvonalazódik a szomorú történet (ez újszerű ötlet..haha), melyben az elkövető, az áldozat öccse meséli az előzményeket, melyek emberhalálig vezettek. A testvérgyilkosság csúnya dolog, bár sejthetjük, hogy a joviális képű elkövető tulajdonképpen áldozat, rabiátus fivére „viselkedésével” harcolta ki magának, hogy végre eltegyék láb alól.


Az őrült mód agresszív és sátánian gátlástalan bátyó lehetne akár korunkban élő személyek másolata, bizony vannak olyan „emberek”, akik vadállatoknál alacsonyabb szinten egzisztálnak, ártanak ahova csak néznek – elismerem régebben hittem a megjavulásban – ma már azt vallom, az ilyeneket örök életükben láncra verve tartanám, sajnos kellemetlen összetételű génállományuk lehetetlenné teszi, hogy valaha egy kicsit is beilleszkedjenek a békésnek mondható társadalmi rendbe. Sőt, sportot űznek a galádságból, ahogy az abszolút negatív főhősünk is vallja: mert egy genyó vagyok, na és?

Megjegyzés: Itt csak a notórius erőszakosokra gondolok, a megtévedt, de megjavult bankrabló, az más! ?-)


A testvérgyilkos révetegen tekint a távoli múltba, mikor még 9 éves volt. Az állandóan börtönből szabaduló báty elsősorban mindig őt inzultálta, bár a többi családtag sincs biztonságban, üt-ver mindenkit, természetesen azonnal ordibál ahogy betör a szülői házba, sarkosan kegyetlen és mogorva stílusban kéri számon a családtagokat, hogy nem látogatták őt a sitten. A feleségét gyorsan megerőszakolja, közben meg harsogva megy a dél-kínaiak elleni focimeccs a TV-ben… Kisöccsét hazaérkezésekor az idős szülők elrejtették előle, de aztán megtalálja őt, elkalapálja, a helyes kis gyerkőcöt kidobja az ablakon (!), ki súlyos sérülésekkel, de túléli a becsapódást.


A következő idősíkban már huszonéves az öcsi, van egy aranyos kis barátnője, és nagy nyugodtan ebédelgetnek a szülőkkel, plusz a vadbarom testvérének azóta született egy (szintén aranyos) kisfia, olyan 8-9 éves forma. Naná, hogy beállít a szabadságvesztésről hazatérő gonosz :-(, erőszakossága vérlázító: fenyítés, nemi erőszak, hőbörgés. Nem is részletezném dicső tetteit, csak annyit, hogy feleségét eladja, a pénzt magától értetődően Makaóban eljátssza, és persze, hogy heroinozik…


Makaóból a gambling poklából megérkezve, épp az idős (már nagy)apa szülinapi ünnepsége zajlik, amit a hazatérő tékozló „srác” kultúráltan szét is csap – pénzt követelve szerencsétlen apjától. Itt már annyira bosszúért kiállt minden, hogy a forgatókönyv írója úgy gondolta: eljött az idő elővenni az öcsi (időközben ügyesen és szorgalmasan megszerzett) tae-kwon-do harcművészeti tudását, aztán jól picsán kéne rúgatni végre azt a mocskos fostartályt! Így is lesz, de ekkor még életben hagyja a trógert..



Közben a tárgyalóterem is be-be ugrik, Anthony Wong, mint ügyész nem egy nagy színész, bár mellékszerepe nem is követeli tőle a szokásos pofavágásokat. Azokat ezerrel kapjuk meg William Ho-tól, ez aztán tényleg hiteles, annyira, hogy kinyílik a szamurájkard az ember zsebében. (A CAPE FEAR ehhez képest lájtos terror, bár ott – make és re-make – nem is ennyire a horrorra volt minden kihegyezve.)


A szex is adagolva van rendesen, bár a jellegében hasonló THE IMP erotika túltengésében azért nem szenved. Vagy mégis? Itt csak olyan apróságok tárulnak fel, hogy a joviálisképűt az agresszor gyerekkorában úgy tökön rúgta, hogy ezzel impotensé is tette (a sikertelen akcióknál negyedmásodpercnyi flesbekk, nyilván: fekete-fehérben, vagy legalábbis a múltra emlékeztető színekkel), bár a teljesítőképtelenséget a nagyon kedves barátnő tolerálja (a végén mégis lelép Ausztráliába, hm), barátunkat érthető módon ez nem vigasztalja. (Van egy naked pöcsös képsor is róla, ezt nem mellékelném.) Tehát ez explicit nasty, bőven. Mindez elég-e az üdvösséghez? Nagyjából. A maximális 6 pontból erős 4 pont, a legkedvencebbek továbbra is: THE UNTOLD STORY, EBOLA SYNDROME, HUMAN PORK CHOP. A befejezés, a bosszú nagyon is kielégítő, tökéletesen dramaturgizált brutal-drama, kemény mint a vídia!


Nincsenek megjegyzések: