2011. szeptember 28., szerda

THE RAPE AFTER

Moon-Tong Lau, 1983 Hong Kong


ˇˇˇˇ


Csaknem napra pontosan 2 (kettő) évvel ezelőtt került elő nálam a THE RAPE AFTER itt a blogocskán, és úgy érzem adott a pillanat, hogy újra előkerüljön. Részben azért, mert anno csak egy jelzés szintű, kurta bejegyzés született [amit most töröltem], és úgy gondoltam, valamivel többet érdemelne ez a kivételes film. Akkoriban egy tűrhető minőségű, vágott VCD volt a kiindulópont, angol hardszubbal, melyet az ázsiai Ocean Shores szalagról vettek át fullscreen képaránnyal. Egy ilyen kiváló, stílusában igazi kuriózum vonatkozásában nem csoda, de elérkezett az idő - ha már normális DVD kiadáshoz alkalmas kópia nem létezik (?) - hogy valaki felhasználja a(z angol felirat hiánya miatt nyilván) kevésbé közismert, az említett VCD-nél azonban több mint 10 perccel hosszabb, azaz vágatlan (hurrá!) japán widescreen VHS-t. A japánban egykor piacra dobott verzió kapott egy sárga, legalább jól olvasható angol feliratot + DVD-R formát, ráadásul „pofára” a végeredmény úgy tűnik, egy színeiben élettelibb és pár hajszállal jobb képminőséget mutat.

 
 

A (talán csak számomra?) megtévesztő angol cím (kb: AZ ERŐSZAK UTÁN), (megjegyzem, eredeti kínai címe mindjárt más, kb: FAJTALAN MAGZAT) véletlenül sem valami pre-cat III szériális-rapista története. Hanem az 1983-as, Deliria által találóan a „gong tau-mozik évének” aposztrofált esztendő egyik legsötétebb koncepciójú, képileg gyakran (és dicséretesen) szürreális, formailag és lelkületileg nem éppen finomkodó, tehát kifejezetten brutális alkotása. Szorosan a következő ’83-as black magic főzetek mellett, mint például: RED SPELL SPELLS RED, POSSESSED, DEVIL FETUS. El kell mondjam – a régi hongkongi horrorfilmnek „elborultságban” nincs párja - ezeket a mozikat tényleg „NEM gyermekeknek készítették”! A felhígult nyugati (és mondjuk ki: keleti) mezőnynek ugyanúgy példaértékű lehet a THE RAPE AFTER gorombán fortyogó spiritusza, mint a keménykedő modern vértivornyáknak, melyekből ugyanúgy hiányzik a zsánerhez illeszkedő, megfelelő szellem, akárcsak abból a bizonyos zöldpenészes palackból…


Rendkívül nyomasztó kezdés, fogyatékos, torz gyermekek otthona, hol Doggie vegetál, kinek anyja eszét vesztette, apja lelépett, eltűnt, egyedül épelméjű nővére látogatja. A csinos nővér a pipázó, csajozós fotós (Melvin Wong) legújabb kiszemeltje, modellje. A fotózás helyszíne történetesen egy templom, ahonnan a gazdag playboy fotográfus egy ott porosodó démonszobrot lop el, mivel az ilyen jellegű ereklyéket gyűjti, kérója full antik relikvia. A vonzó nőt – nem minden hátsó szándék nélkül - lakására viszi, majd mindketten csúnyán bepezsgőznek. Naná, hogy az eltulajdonított ősi, Tang dinasztia korabeli cserépfigura megelevenedik, és sűrű mennydörgések-villámlások közepette erőszakot követ el az alélt hölgyeményen. Reggel pedig senki nem emlékezik semmire. A démoni magzat mégis megfogan, a művi abortusz nem sikerül, nem sokkal később a terhes lány autóbalesetben halálra ég, teteméből a gonosz főtusz elpucol, előtte azért az egyik orvos fejét leharapja (!). Nem célom sorolni a nyilvánvaló fekete mágia szörnyű következményeit, legyen annyi elég, hogy Lucio Fulci zombi/gore filmjei időnként kismiskának tűnnek a sírjukból kimászó, delejes hullák hongkongi inváziójához képest. Még szerencse, hogy a taoista papok csapata – idős és tapasztalt vezetőjük tragikus elvesztése után – teljes tudásuk bevetésével veszik fel a kesztyűt a negatív erők elleni küzdelemben… Ez egy pokolian sötét, barátságtalan tónusú, idővel klasszikussá érett gong tau mizéria. A gyengébbek kedvéért megjegyzem, hogy szerény véleményem szerint - többek között - ezt sem szabad komolyan venni, mert csak: EGY MESE, haha!

 ˇˇˇˇ


ˇˇˇˇ


 ˇˇˇˇ


ˇˇˇˇ

Nincsenek megjegyzések: