Toshiaki Tahara, 1970 Japán – Jess Franco, 1969 Nyugat-Európa
ONNA-RO HIZU, ISLAND OF HORRORS, SECRET OF WOMEN’S PRISON ISLAND – az eredeti és alternatív címei a LEFEJEZÉS SZIGET című régi japán nőibörtönös filmnek. Nagy várakozással láttam neki a hangzatos elnevezésű alkotás megtekintésének, már akkor gondoltam, hogy „megversenyeztetem” egy korának nagyjából megfelelő európai W.I.P. filmmel, éspedig a 99 WOMEN-nel Jess Franco rendezésében, melyben a zsáner egyezésén túl, a helyszín is nagyon hasonló: egy sziget.



A DECAPITATION ISLAND - a direktor egyetlen rendezői munkája - rendkívül ígéretesen indul, egy nőt üldöznek, elkapnak majd büntetésként csúnyán lefejezik, mert szökni próbált, (sikertelen télak). Fejét kihelyezik a partra, egy emelvényre véres mementó gyanánt. Fúj a szél, zuhog az eső, jó zorkó nyitány.
A szigeten lévő börtön pár viskót jelent, 13 elítélt hölgyemény és 5 férfi őr lakja, (tök reális). Itt természetesen a jól kiagyalt kínzások és egyebek mindennaposak, ez azonban még nem elég az üdvösséghez. Van benne valami sztori-féleség, de a stílus viszonylagos hiánya tényleg rontja a mozi minőségének megítélését. Esélye sem lenne például az igazán míves, pár évvel későbbi, szintúgy japán FEMALE PRISONER SCORPION sorozat bármelyik darabjával versenyre kelni. A pinku-korszak egyik dísze az eredeti SCORPION sorozat (1972-73), sajnos ez a szigetes téma annyira azért nem emlékezetes, bár szerintem egy megtekintést megérdemel. Valljuk be, a nőibörtönös filmek jelentős százaléka még egy megtekintést sem érdemelne meg, annyira elviselhetetlenül szar.



Történetről nemigen érdemes beszélni a Women In Prison filmeknél, mert mindegyiknél ugyanaz. A (vak)szerelmes széplány a barátja hibájából börtönbe kerül, majd jól bevadul, megszökik és bosszút áll, vagy csak simán megmenekül(nek). Meztelenkedésben sincs túl sok hiány, gyakori a cat-fighting, a gonoszok naggyon alávalóak, óh, és szegény áldozatok, hogy tudnak szenvedni! Meg vannak bátor hősnők is.

A film stilisztikailag „történelmi” (1969), a zene (Bruno Nicolai) és a imázs összhangja tökéletes, ezáltal válik valóban szórakoztatóvá. A soundtrack azonnal rögzül, és Rosalba Neri fénykorában - az euro-babák egyik igazi gyöngyszeme… A DECAPITATION-ban nemigen láttam mondjuk egy Meiko Kaji-t (küllemre), bár lehet, hogy sok embernek ez a kedvenc filmje (?), én minden esetre inkább a 99 WOMEN-re szavaznék.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése