ˇˇˇˇ
Végre megszereztem a Shaw Brothers klasszikus GHOST EYES (1974) filmjét dévédén, annyira feldobott újra borzongani a Kuei Chih Hung rendezte kuriózumon, hogy elkezdtem filózni, vajon szubjektív ízlésem szerint melyek a legzamatosabb horror-csemegék a Shaw filmgyár hetvenes- és nyolcvanas évek eleji történetében? A GHOST EYES „revizitálása” után el is határoztam magam egy kicsit összefogottabb „SZELLEM SZEMEK” bejegyzés fabrikálására a blogon, tudván, hogy régebben egy gazdag "képriport" formájában már előhoztam a témát, de az óta sem került elő magyar nyelvű írás az interneten e kiválóság vonatkozásában. Az egykori, általam öntött vizuál-zuhatag idején, az eredeti hongkongi VCD adta az alapokat, melyet 2 db „english hardsubs with perfect picture quality” korong jelent, nem kell mondanom, hogy ezt a kiadványt semmi (?) pénzért sem adnám el, haha!
A következő horrorfilmek listája saját személyes házimozi élményeimen alapul, ezért gyerekes módon „STEPPENWOLF’S BEST OF SB HORRORS TOP 10” névre kereszteltem, egyfajta fontossági sorrendet mutatva, első a csúcs, a többi a fokozatosan kisebb csúcsok. Nem akartam húszas, vagy nagyobb listázást, hisz nem is lenne nagyon miből válogatni. Bár jelzem, nem felejtettem el a kimaradt FANGS OF THE COBRA (1977), THE OILY MANIAC (1976), és a CORPSE MANIA (1981) darabokat. Továbbá az ősi kísérteteket: ENCHANTING SHADOW (1959), THE ENCHANTING GHOST (1970), THE BRIDE FROM HELL (1972), THE GHOST LOVERS (1974), THE SIAMESE TWINS (1984). Ha valaki szintén kedveli a területet, és kedvet érez hozzászólni, kérem, ne habozzon, várom a szíves (ellen-) véleményeteket, és jelezni, ha valami LÉNYEGES kimaradt!
STEPPENWOLF’S BEST OF SB HORRORS TOP 10:
1. THE KILLER SNAKES, 1974 Kuei Chih Hung
^^^
2. THE BOXERS OMEN, 1983 Kuei Chih Hung
^^^
3. SEEDING OF A GHOST, 1983 Chuan Yang
^^^
4. BEWITCHED, 1981 Kuei Chih hung
^^^
5. HELL HAS NO BOUNDARY, 1982 Yang Chuan
^^^
6. GHOST EYES, 1974 Kuei Chih Hung
^^^
7. HEX, 1980 Kuei Chih Hung
^^^
8. BLACK MAGIC, 1975 Ho Meng Hua
^^^
9. HAUNTED TALES, 1980 Chu Yuan, Mou Tun Fei
^^^
10. HUMAN LANTERNS, 1982 Sun Chung
^^^
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése