2010. október 22., péntek

PERJANJIAN DI MALAM KERAMAT

Sisworo Gautama Putra, 1991 Indonézia


Őszintén szólva, távol áll tőlem, hogy a Steppenwolf blog tartalmilag a sz@r filmek dögtemetőjévé váljon, bár egy remek trash mindig örömet okoz. Gondolok itt mondjuk a Shaw Brothers THE BATTLE WIZARD szösszenetére, kerülve a török, vagy indiai rip-offok értéktelen áradatát. Legutóbbi, kiváló LEECH WIZARD horroron felbuzdulva, videótékám (csak nekem van hozzá kulcsom!) rejtőzködő „kincsei” közül választottam ezt a, mint kiderült óriási marhaságot, az indonéz Suzzanna főszereplésével, akiről az egész jó THE QUEEN OF BLACK MAGIC kapcsán pár gondolat erejéig megemlékeztem. 


Már a film kezdetekor gyanakodtam, hogy nem a MYSTICS IN BALI kaliberű űber-kuriózum téma vár rám, hát érzésem beigazolódott. Egy jómódú család esti vacsija mutat, Zsuzsi, a feleség, kinézetre joviális magyar parasztlány, két gyerkőc és (bajuszos) férj géppisztolyos terrorista mészárlás áldozatává válik. Elpusztulnak, ám felsejlik egy ázsiai elhízott (vagy kigyúrtnak szánták?) Freddy Krueger, az ismert késes körmeivel. Jajjaj! Erre mit mondjak? 


Világos, hogy a síron túli bosszú teszi ki a játékidő fennmaradó csaknem másfél óráját, kopizva a NIGHTMARE ON ELM STREET alapötletét. Józanul ezt végignézni nem volt semmi, szerintem meg kellett volna innom két sört, hogy ne szenvedjek annyira. A mellékelt YouTube klipet is csak (szado)mazochistáknak ajánlom, a bögyös nőci (az egyik terrorista) azért még elviselhető látványt nyújt. Akció, horror, akrobatik-harcművészet (hmmm) keveredik olyan bugyuta recept szerint, amit minimum elzárással szankcionálnék.


A tanulság csak az lehet, hogy vissza a gyökerekhez (!), a kilencvenes évektől ne is számítsunk indonéz mozi-csodákra. Már a LADY TERMINATOR (1988) is sejtette azt a zsákutcát amiről éppen káricsálok. A nyugati filmsikerek kártékony befolyása a trutyi színvonalig züllesztette az ország fantazi-cinemáját, inkább ismertetem a BIRTH IN THE TOMB-ot (1972), Zsuzsika fiatal korából, az még rendelkezik némi önálló spiritusszal. Igaz, most néztem az interneten, valaki ebben a késesben is látott fantáziát, de az nem én voltam… 


~~~
~~~


Nincsenek megjegyzések: