2010. július 29., csütörtök

DRESS OFF FOR LIFE

Lee Wing Cheung, 1984 Hong Kong

A kemény RAPE AND DIE utáni munkája a rendezőnek, lássuk true crime ügyben mi a helyzet a hongkongi lakótelepen! Az alaphangulatot a főszereplő adja kapásból, ki nem más, mint e blogon a JUMPING ASH révén bemutatott Chan Wai Man száraz-arcú figurája. Itt Chan Kuen néven, történetesen bajnok kickboxer versenyzőként lép a ringbe, nem is kell mondanom, hogy ne egy Bud Spencer-féle „acting performance”-re számítsunk, valamivel ügyesebben mozog ez a srác. Tetovált felsőteste, Bruce Lee jellegű csontszálka izomzata, valamint a filmbeli motorikája engem egy kegyetlen biorobotra emlékeztet.



A bajnok első veresége után – amikor nem ünnepelt sztár már - minden szempontból talaját veszti lábai alól. Felesége nemi impotenciája miatt elhagyja, hát nem is csoda, ha otthon a négy fal között azonnal bekattan. Egy női bábú társaságában éli meg a pszichózist, még a zene is kísértetiesen emlékeztet a legendás MANIAC (1980) effektjeire. Folytatásában hasonlóság, hogy mindkét mese „hőse” sorozatgyilkossá válik, annyi formai különbséggel, hogy a Mániákus egy brutális horrorfilm, ez az ázsiai téma pedig kerüli a grafikus erőszakot, inkább egy realista és izgalmas thriller akar lenni.



A frusztrált Chan kitörve a magányból éjjel megtámad egy nőt, megerőszakolni nem tudja, majd egy rosszat szól a liba, s már nem is gágog többé… A második bűntett után - amit szintén harsog a média – ex-neje felkeresi, mivel a jelekből ítélve felismeri benne az elkövetőt, egy jó pszichiátert, továbbá a legközelebbi rendőrőrsöt javasolja neki. Tanácsát a háborodott nem fogadja meg, így kénytelen lesz az asszony feljelentést tenni. Volt férje előbb ér el hozzá, mint ahhoz a zsaruk, nos ezek után ő sem gügyög már annyit.



A huszadik percnél már a negyedik gyilkosságnál tartunk, de mint említettem a közvetlen „műveletet” nem nagyon mutatják, kifejezetten a krimi-kedvelőknek rajzolták ezeket a képeket. Az egyik nyomozót tűzharcban lelövi, kinek csúnyán feldühödött társával zajlik az üldözés a játékidő utolsó két harmadában, immár nem késsel, hanem stukkerrel a gonosz oldalon. A túszdráma sem marad el, egy viszonylag erősre sikeredett fináléval koronázva meg ezt az egyszerű, de mindenképpen érdekfeszítő filmet, melynek az igazi erőssége egyértelműen Chan felejthetetlen fejformája!

~~~~~





~~~~~

~~~~~

Nincsenek megjegyzések: