2009. június 30., kedd

Umberto Ferox & Lenzi Violenta

Itt Deliria a szomszédból! Nemrég Steppenwolf barátunk megfenyegetett,hogy ha nem teszek fel a héten egy exkluzív Ho Meng Hua interjút,akkor én fogok felkerülni a YouTube-ra egy snuff-film főszereplőjeként. Sajnos Ho sifu nemrég jobblétre szenderült (egy alapos gyászjelentés ITT),de sikerült összehoznom egy rövid beszélgetést egy másik idős mesterrel,az idén 78 éves Umberto Lenzivel!
A telepatikus úton készült interjút YouTube-klipekkel tettem még élvezetesebbé,ezeket mindenképp csekkoljátok le,mert fejleszti a vizuális képességeiteket. Kivétel ez alól a Tarantino-videó,na azt csak valóban erős idegzetűeknek ajánlom.

---------------------

Tudom, hogy nem szeret beszélni a kannibálfilmjeiről, ezért essünk túl rajta. Mit a véleménye azokról, akik Önt mind a mai napig állatkínzással vádolják?

Biztosíthatok mindenkit afelől, hogy egyetlen állat sem pusztult el hiába. A maradékot meg odaadtuk a kannibáloknak.

Ezek szerint igazi kannibálok szerepeltek az ilyen típusú filmekben?

Csak az enyéimben! A producer kiszámolta, hogy sokkal költségesebb kannibált alakító színészeket leutaztatni Rómából, ígyhát helybelieket szerződtettünk.




És nem félt tőlük a stáb?

Csak arra kellett vigyázni, hogy sose maradjanak éhen. Minden jelenet előtt alaposan megetettük őket.

Mivel?

Ezt hagyjuk, fiacskám.

Mekkora volt a CANNIBAL FEROX költségvetése?

Nyolcvanöt billió líra.

Ez nagyon soknak hangzik, mennyi is ez dollárban?

Hatvanezer.


Ön az, aki a THE MAN FROM DEEP RIVER című filmjével lényegében kitalálta a kannibálfilmek műfaját, a villámgyorsan mozgó zombi figurájával pedig a NIGHTMARE CITY-ben találkozhatott először a nagyközönség.

Így van, kezdelek megkedvelni, fiam! És azt vajon tudod-e, hogy az én nevemhez fűződik az első Szándokán-film?

???

Pedig igaz! 1963-ban készítettem el, Steve Reeves játszotta Szándokánt.


Aztán persze ezt is elhappolták előlem, az a tévésorozat az én beleegyezésem nélkül készült. Szerintem feleannyira sem volt olyan izgalmas, mint az én verzióm. Sergio Sollima különben is egy kommunista, az olyanoktól az ember nem várhat semmi jót...

Térjünk vissza a NIGHTMARE CITY-hez. Hogyan jutott az eszébe, hogy az addig legfeljebb vánszorgásra képes zombikból futóbolondokat csináljon? Van olyan élőhalott a filmben, aki mintha még kungfuzna is!

Akkortájt nagyon népszerűek voltak a kungfufilmek, csináltam is egy ilyet egy koreai producer megbízásából.



Ebben a filmben feltámad Bruce Lee, a végén meg felszáll egy repülőre. Ebből született meg a NIGHTMARE CITY ötlete. Mi lenne, ha egy titokzatos, Hong Kong-ból érkező repülőgép leszállna Rómában, és a várost elözönlenék a gonosz kínai harcművészek? Már meg is írtam a forgatókönyvet, és beszéltem Bud Spencerrel, aki elvállalta a főszerepet. Sajnos a hongkongi producer az utolsó pillanatban kiszállt, maga után hagyva nagyjából kétmillió lírányi kifizetetlen számlát! Látni sem akartam többé kínait, ezért régi barátommal, Piero Regnolival átírtuk a történetet. Harcművészek helyett sugárfertőzött emberek szabadulnak a városra, akik mindannyian vietnámi veteránok, ezért nagyon jól bánnak a fegyverekkel.




Jó lett volna, ha Bud Spencer játsza el az újságíró szerepét, de miután elolvasta az új könyvet, többé nem volt hajlandó beszélni velem. Szerencsére Hugo Stiglitz éppen a városban volt, ő egy nagyon híres színész hazájában, Mexikóban! Ráadásul ő is szakállas, ez nagyon fontos volt az egyik jelenet miatt, ami aztán nem került bele a filmbe technikai okok miatt.

A PLANET TERROR című filmet látta? Nekem úgy tűnt, mintha a NIGHTMARE CITY-ből vettek volna bizonyos ötleteket.


Hallottam róla, de a filmet nem láttam. Quentin Tarantino rendezte, ugye?

Nem, Robert Rodriguez.

Nem ő csinálta a SIN CITY-t? Mert annak az ötletét is tőlem lopták!



Tarantino amúgy jó barátom, és egyben nagy rajongóm is! Megkért, hogy vállaljak el egy kisebb szerepet az új filmjében. Tudod, te akkor még nem éltél, de én a hatvanas években nagyon sok második világháborús filmet készítettem ám, ígyhát nekem egyáltalán nem jelentett újdonságot egy ilyenben szerepelni.



Ezek szerint láthatjuk Önt az INGLORIOUS BASTERDS-ben?

Sajnos nem, mert a jelenetem végül dobozban maradt. Két hétig forgattak velem, mondtam is a stábnak, hogy ennyi idő alatt én két teljes filmet megcsinálok! Viszont kedvet kaptam ahhoz, hogy újra rendezzek, hamarosan nekilátok egy háborús film elkészítésének, amit a Fülöp-szigeteken fogok forgatni. Az lesz a címe, hogy FILIPPÍNÓ BASTERDS!

Enzo G. Castellari nemrégiben fejezett be egy hasonló című filmet, a CARIBBEAN BASTERDS-t.


Hmm... (nézi az előzetest) ...Castellari? Az apja egy remek ember volt, de Enzo...

Ön szerint van olyan fiatal rendező Olaszországban, aki átvehetné a stafétát egy Önhöz hasonló veterántól?

Meghívtak a Centro Sperimentale de Cinematografia-ba előadást tartani, ahol elmondtam ezeknek a fiataloknak, hogy nekünk szó szerint az életünket kellett kockáztatni, hogy elkészülhessen egy film. A THE GREATEST BATTLE-ben például keresztül ment az operatőrön egy tank! Szerencsére a kamerának nem történt baja, és a felvétel is sikerült. Na ezt csak azért mondom el, mert a mai fiataloknak sokkal könnyebb a dolguk, manapság már mindent meg lehet csinálni kompjúterrel. Nekem soha sem volt kompjúterem...

De ismer tehetséges fiatalokat?

Talán az egyik fiam a három közül...

Végezetül érdekelne, hogy mit gondol arról, hogy míg annak idején Önök merítettek ihletet Hollywoodtól, mostanában pont a fordítottja történik.

Örülök, hogy észrevetted. Nemrég mesélte nekem az unokám, hogy látott egy ősemberes filmet, ami nagyon hasonlított az egyik munkámra. Nosza több se kellett, elmentem kikölcsönözni a videót. Nem hittem a szememnek! Persze nekünk nem volt meg az a technikánk, ami nekik van, de bizton állíthatom, hogy az IRON MASTER még ma is sokkal szórakoztatóbb, mint ez a hogyishívják...I.E.10000
.

2 megjegyzés:

Chavez írta...

Ez szuper volt, köszi! ;)

Ramiz írta...

Hű! Van még bőven mit pótolnom... :)