2008. július 31., csütörtök

FEMALE MARKET: IMPRISONMENT

R.: Yasuro Uegaki, 1986 Japán

A végtelenül szimpla történet írója Kazuo ’Gaira’ Komizu, aki saját rendezéseivel (GUTS OF A VIRGIN sorozat) tette le névjegyét a ’80-as évek primitív japán horrorjai közé. A NŐ PIAC: FOGSÁG beillik a sorba: egyszerű, horzsoló, durva, cseppnyi fény sincs ebben az éjszakában. Filmzene sincs, egy-két hangeffekt meg kietlen raktár, kietlen lelkületű gengszterekkel és nőnemű áldozatokkal. Aki a művészien tálalt, festményszerű angol Hammer filmek hódolója, elképzelhető hogy ennél az alig több mint egy órás szösszenetnél nem fogja megtalálni a számítását.

A pesszimizmus, az urbándepi, a nihil lenyomata (japán módra) e film, egy modern időbeli bűnszövetkezet ténykedését villantja fel, ami konkréten az emberkereskedelem, még konkrétebben: eltűntetett múltú, egyedülálló fiatal hölgyek elrablását, majd afrikai (és más) országokba történő (szeksz)rabszolga célokra történő értékesítését jelenti. Úgy vélem, nem túl humánus útja ez a meggazdagodásnak.

A film elején még vidáman teniszező főhősnőnk, elrablása után sem törik meg a lelketlen fogvatartók drillje alatt, egyetlen bátor rabtársával (a többi nő –mert van még áru a készleten- megalázkodik és behódol) megszökni próbál, de az első körben még utolérik a gonoszok. Mint a „történet” Móricz-i lelkületű írójának más filmjeiben, itt is a szoftpornó/rape tölti ki a játékidő jelentős részét, a többiben egy kisebb mennyiségben üldözés/menekülés tapasztalható.

Az egyik csapattag (akit többek közt droggal köt magához a végtelen jószívű és aranyos boss) megszánja a leányzót, és még maga sem érti miért, de saját életét kockáztatva sikerrel megszökteti. Önmaga viszont elpusztul, amikor visszatér (cuccér’ meg egyebekér’) kollégái természetszerűleg kinyírják. Na mindegy, legalább hősnőnk kiszabadult, és reméljük, ahogy ígérte, elindul a rendőrségre feljelentést tenni…


Nincsenek megjegyzések: