Nem is tudom, de valahogy szórakoztató, ahogy ezeket a kvázi „félelmetes” dolgokat akkoriban a HK-i filmesek megálmodták. Teljesen egyedi, az idők távlatából nézve (már 20-30 év!) markánsan eredetivé érett stílus jellemzi a hókuszpókusz-mozi kiskínai értelmezését a nyugati oldalról, Hong Kong-ból.
Aki jártas e belterjes színészi populációban azonnal felismeri barátainkat. Chan Shen (1940-1984) a sajnos fiatalon távozott figura riogatott a LOST SOULS-ban, és Shaolinos Wuxiákban, valamint exploitation vonalon: BAMBOO HOUSE OF DOLLS-ban, többek között, THE LEGEND OF 7 GOLDEN VAMPIRES, THE KISS OF DEATH, THE CRIMINALS, INTIMATE CONFESSIONS.., hogy az alapokat említsük. Sovány, szikár karaktere vissza-visszatér, úgy tűnik mindent el tudott játszani, a pillanatnyi elvárásoknak megfelelve. Itt például zombi:
A jóltáplált Cheng Jak Si sem kevés sikeressé vált szerepet fogadott el: THE BEASTS, RUN AND KILL, DR. LAMB, stb. Nem is beszélve Yueh Hua-ról a THE BIG HOLD UP-ból, és ezer történelmi kardozós filmből.
Visszatérve a THE IMP-re, aki versenyre kelt kortársaival: THE POSSESSED, BEWITCHED, és társacég. Az igazán nagyokról már volt szó, hát milyen is ez a Manó ügy? Nem annyira sziporkázik mint a SEEDING OF A GHOST vagy a HELL HAS NO BOUNDARY, de egy THE SIAMESE TWINS színvonalat megcéloz.
A sztori egy „szokásos” átok, afféle ártó szándék. Személy szerint nem hiszek az ilyenekben, legyen az én bajom, bár ha hinnék, lehet, hogy nem néznék horrorfilmeket. Ámbátor így hitetlenül is élvezem a mozit, melyek ezt a témakört feszegetik.
Tegyük félre a pszichológiát, vegyük elő a művészetet! A mesterek ezúttal is eredetit alkottak. Jó pár képet mellékelek kedves olvasó, nálam a vizuális örömök, a szem gyönyöre nem mellékes tényezők. A történet a „szokásossága” mellett nagyon jó, a film első felének enyhe unalmasságát feledteti a második fele izgalmassága, érdekessége.
A modern kísértetfilmek tiszteleghetnek a THE IMP előtt!
2 megjegyzés:
A stáblistából az a képkocka csak véletlenül került fel?Pont ki lehet olvasni belőle,hogy az ilyen new-waverek milyen karriereket indítottak el - Second unit kamera:David Chung {aki aztán maga is rendezett-ROBOFORCE,WEB OF DECEPTION},asszisztens(?):Fruit Chan{MADE IN HK,DUMPLINGS},a többit nem tudom elolvasni.
A képkocka nem véletlenül került fel, de nem a stáblista végett, hanem az utolsó pillanat dramaturgiája miatt (amiből nem sok látszik), de ezért is érdemes megnézni a filmet. Nekem nagyon tetszett a befejezés... Amit Te írsz András megjegyzésedben az is érdekes!
Megjegyzés küldése