2009. június 23., kedd

DEVIL FETUS

Hung Chuen Lau, 1983 Hong Kong




Mondófilmet megszégyenítő hangulatú rituális ünnepen/vallási vásáron a jólszituált fiatal hölgy egy röpke aukción zöld jáde vázát vásárol (egy vicces ki zöld ördög kacsintgat a vázából), hazaviszi majd egy démoni lény bújik elő abból. A szintén zöld, nyálkás szörny intim viszonyba kerül vele, ennek az eredménye egy halott anyától, koporsóban született aranyos kis DEVIL FETUS lesz. A brutális események rohamokban támadó sokadalma sejteti a nézővel: nem akármilyen gonosz erőkkel állunk szemben, és úgy is lesz, a film tárháza a jófajta borzadalmaknak.


A technikai kivitel időnként a régi trash-filmekkel egyenlő színvonalú, ez bizonyára sokaknál eleve elrendeli az alkotás megítélését. Mondanom sem kell, hogy nálam nem így van, bár egy-két trükk tényleg kacagtató, a mozi összességében erős atmoszférával bír. Aki utálja a fantazi esetleg a horror-témát az úgysem kezd neki ennek, nekem meg nagyon is bejönnek ezek az underground jellegű próbálkozások. A kép nagyon jól össze van kalapálva, a zene viszont kevésbé originális. Összességében mondhatjuk, hogy igazi csemege ez a film a magunk fajta veterán vidiótáknak (bocs a fejedelmi többesért ;-), nekem VCD-n van meg és még édesanyám kedvéért sem válnék meg saját példányomtól, haha!



Kilencszáznyolcvanhárom tényleg a gong-tau éve lehetett HK-ban, nálunk itt blogon ez a harmadik ebből az évből a POSSESSED és a SEEDING OF A GHOST társaságában. Talán a SEEDING a legkiválóbb, nem sokkal mögötte a DEVIL FETUS, mely megtekintése közben időnként az AMITYVILLE HORROR, a POLTERGEIST és természetesen az EXORCIST járt az eszemben. Nyilvánvaló, hogy az amerikai „nagy” filmek pénzügyi sikere buzdította fel a keleti kollégákat, hogy iziben kamerát ragadjanak, és csúnyán felcsövesedjenek egyenes arányosságban szupernaturális témájú filmjük mozikedvenccé válásával. Szerintem biztosan nem fizettek rá, mert jó kis mozik ezek, bár az is valószínű, hogy Spielberg árrése izmosabb volt az ő saját termékénél.


Függetlenül attól, hogy mi minden financiál biznisz áll a háttérben, az ázsiai jó és gonosz összecsapását interpretáló filmalkotások stílusos vonalvezetése Hong Kong-ban a korai időktől fogva figyelemreméltó. A keresztény felfogással analóg taoista leegyszerűsítése a különböző erők megütköztetésének, ideális témája a vallásos félelmekre építő rémfilmeknek és melegágya a fantasztikum mozgóképi megjelenítésében élvezkedő lelkes cinematográfus művészuraknak. Köszönjük.


Disco club:


Trükkmester a szeren:


Arcok:


Trükkmester II:


Alphawille és szinti-pop:


Jóléti:


Dizájncenter:


Angst:


Ciao baby:



Nincsenek megjegyzések: