2009. február 13., péntek

DAUGHTER OF DARKNESS II

Ivan Lai, 1994 Hong Kong


A film kezdetén szomorkás billentyűfutamok poroszkálnak, amolyan Presszer Pici – Nagy utazás stílusban, ez egyébként a (z olcsón megoldható és) jellemző zenei stílusa a ’90-es évekbeli HK-i filmeknek, beleértve a III kategóriás felnőtteknek szólókat is. A DAUGHTER OF DARKNESS 2 címen megszületett mozi szerencsére nem folytatása az első résznek, de stílusában és minőségében megegyezik a kettő, rendezője azonos, Ivan Lai Gai Ming igazgatta többek közt az 1996-os THE IMP-et, és sok más sexploitation fűződik nevéhez. A rendező asszisztenseként dolgozott kezdőként e blogon is tárgyalt 1981-es THE IMP-en.



Az első ¾ óra is, nem csak a muzsikaszó jellemző: azokban az években készült HK-i horror-thrillerek elég ostoba, vitriolos humora. Helyszíneléskor egy véres mészárlás nyomai közt bugyutáskodnak a rendőrök vagy fél óráig, cickós poénokat eregetve. Érdekes koncepció.



Egy közegnek meséli el a lány ’egyszervoltholnemvolt’ csomagban előadva saját történetét. Egy véletlen autóval okozott balesettel kezdődik minden, a fiatal házaspár belebotlik az első részből ismert vadbarom faszival (William Ho Kar Kui), akihez sarkosan lefestett figurájához macerás dolgok köthetők, valamint összetalálkoznak a szimpatikus fiatalemberrel, kiben a másik férfi főhőst tisztelhetjük.


A lány történetéből kiderül, hogy férje egy szerencsétlen eset miatt nem potens (imp), de nagyon szeretik egymást és gyermeket is szeretnének. A férfi az új barátot kéri meg „besegíteni”, kikötés: csak semmi érzelem, az aktus után tűnés, 10 ezer (dollár) előre, 10 ezer utána, ha sikerül.



Itt kezd drámaivá válni a helyzet, nem olyan viccelődős, mint a film első fele. Sőt elég rendesen és átlátszóan rá is lapátolnak az egész szomorú egy históriára. Majd elsírom magam az emberi érzelmek ilyen mélységén. A szimpatikus besegítő munkásember beleszeret a lányba, nosza nem az első és nem is az utolsó „akció” ez a filmben, tulajdonképpen a szex zsúfolásig színezi a több mint másfél órás játékidőt. Ezt az aktust a férj is észreveszi, majd beállítanak a gonosz zsarolók…


Az erotika ábrázolása kultúráltnak mondható (kivétel persze az erőszak), de átlátszó és hatásvadász az egész. Helyeskék a főszereplők, a gonosz mukesz mint egy ronda karikatúra, a zsernyákokról ne is beszéljünk, azaz mindenki sematikus és sablon, mindezek mellett valahol mégis jó a film, ha nem valami komolyabb mondanivalót akarunk magunknak a házimoziba estére.

Megjegyzem: ha a tabuk feszegetése sport lehetne, akkor a DAUGHTER két része biztos dobogós helyen landolna a képzeletbeli versenyen.



Az utolsó fél óra egyre izgalmasabbá válik: Argento-hatású késelés az ajtóban, esőben (TENEBRE finálé), aztán brutális mértékig fokozódik a helyzet, csontkemény horrorfilmben találjuk magunkat. A befejezés bármelyik slasher-filmmel birokra kel, annyira hatásos és ütős, hogy júúúúj! Csaknem egy INTRUDER vagy RED TO KILL színvonalú, és ez azért nem kevés.




Az asszony bosszút áll szerelme haláláért, majd önként indul vele túlvilági találkozásra.

Szomorú zene.




Nincsenek megjegyzések: