2008. augusztus 19., kedd

HELL HAS NO BOUNDARY

R.: Chuan Yang, 1982 Hong Kong

Egy korábbi irománynál ami a SEEDING OF A GHOST-al kapcsolatos jelezetem, hogy a rendező egy évvel korábbi alkotása is (POKOLNAK NINCS HATÁRA, Mo jie) kedvemre való, most el jött az idő, hogy pár sorban megemlékezzünk róla.

Szülinapi ajándékként a fiatal jóképű srác elviszi kedvesét egy csodás helyre piknikezni, csónakázás, sátor, víz és sziklák. Ez utóbbiak közelében a lány meglehetősen „távolinak tűnő” hangokat hall, nevén szólítja valami szellemféleség, majd álmában is kellemetlen víziók gyötrik. Sátrukat elhagyván nekem az EVIL DEAD ugrott be a fenyegetést sugárzó erdő láttán, túlvilági ének hallatszik, majd ijesztő zöld fény üldözi. Természetfeletti szélfúvás közepette elájul.

Az erdei kalandot követően vadul be főhősnőnk Liu Hsieh Hua, aki szintén ismerős más filmekből: THE EIGHT DIAGRAM POLE FIGHTER, BASTARD SWORDSMAN, THE LADY ASSASSIN. Bevadul, méghozzá annyira, hogy egy gyerkőcöt csaknem belefolyt a vízbe (közben az a félelmetesnek szánt szinti-effekt szól ami 98%-ban azonos a THE SIAMESE TWINS-ben megismerttel). A srác alig tudja a démonian őrjöngő csajszit leállítani, úgyhogy lehet sejteni a megszállottság tényét, pláne, hogy a hölgy nem emlékszik semmire.

Idővel azért tudatosul benne a gonosz szellem jelenléte, nem úgy tűnik, hogy nagyon zavarná. Rendőrnőként, egy rajtaütéskor hidegvérrel lelövi a családját terrorizáló közveszélyes apucit. A főnökei persze nem tapsolnak az elhamarkodott és nem kimondottan megbánt cselekedet hallatán. Ezek után a megszokott hangeffekt jelez, ha a lényt/lányt/ démoni állapotúnak kell tekinteni, az irodaház liftjének segítségével két kolléganőjét is kicsinálja.

Sráca elviszi egy „világtalan látnok”-hoz aki, ahogy érintőleges kontaktust létesít a vizsgálandó alannyal, azonnal totál beijed, remegve szólítja távozásra vendégeit. Annyira tré a bige kisugárzása, hogy a mágusnál rezidens madárkalitka lakója is holtan pihen a hölgy távozása után. A gyógymágus először visszanyeri látását, de sajnos a kezdeti öröm hamar elillan, mivelhogy állapota rohamosan és látványosan romlik. Nem ő az egyetlen áldozata a bosszúálló szellem által fogvatartott hősünknek, legemlékezetesebb, amikor elcsábítja főnökét, majd a fürdőben a WC papír segítségével múmiát csinál belőle… A srácát pedig kirúgja.

Egy hosszabb, szépen kivitelezett flashback-ben derül ki a karmikus átok eredete, a II. Világháború drámai időszakába röppenünk vissza, egy szörnyű gyermekgyilkosság bosszúszomjas terhe okozza a kellemetlen eseményeket, az egyébként alapjáraton (egykor) normális rendőrlány viselkedésével kapcsolatban.

A pokol régióiban tett utazás meseszerű, de kellemes látnivaló. A rendőr mágikus módszerrel csalja tőrbe a megszállott lányt, belehajítja a megszentelt tőrt, a bosszúálló szellem távozása nagyon ütős, ügyesen vitték filmre.

A végső képsorok alatt sokatmondó rejtelmességgel szól a síron túli ének: „poppy flower, eating nothing but sand, selling her own children, forever she’ll be hated..”

Nincsenek megjegyzések: