Ivan Lai, 1994 Hong Kong
A film kezdetén szomorkás billentyűfutamok poroszkálnak, amolyan Presszer Pici – Nagy utazás stílusban, ez egyébként a (z olcsón megoldható és) jellemző zenei stílusa a ’90-es évekbeli HK-i filmeknek, beleértve a III kategóriás felnőtteknek szólókat is. A DAUGHTER OF DARKNESS 2 címen megszületett mozi szerencsére nem folytatása az első résznek, de stílusában és minőségében megegyezik a kettő, rendezője azonos, Ivan Lai Gai Ming igazgatta többek közt az 1996-os THE IMP-et, és sok más sexploitation fűződik nevéhez. A rendező asszisztenseként dolgozott kezdőként e blogon is tárgyalt 1981-es THE IMP-en.
Az első ¾ óra is, nem csak a muzsikaszó jellemző: azokban az években készült HK-i horror-thrillerek elég ostoba, vitriolos humora. Helyszíneléskor egy véres mészárlás nyomai közt bugyutáskodnak a rendőrök vagy fél óráig, cickós poénokat eregetve. Érdekes koncepció.
Egy közegnek meséli el a lány ’egyszervoltholnemvolt’ csomagban előadva saját történetét. Egy véletlen autóval okozott balesettel kezdődik minden, a fiatal házaspár belebotlik az első részből ismert vadbarom faszival (William Ho Kar Kui), akihez sarkosan lefestett figurájához macerás dolgok köthetők, valamint összetalálkoznak a szimpatikus fiatalemberrel, kiben a másik férfi főhőst tisztelhetjük.
A lány történetéből kiderül, hogy férje egy szerencsétlen eset miatt nem potens (imp), de nagyon szeretik egymást és gyermeket is szeretnének. A férfi az új barátot kéri meg „besegíteni”, kikötés: csak semmi érzelem, az aktus után tűnés, 10 ezer (dollár) előre, 10 ezer utána, ha sikerül.
Itt kezd drámaivá válni a helyzet, nem olyan viccelődős, mint a film első fele. Sőt elég rendesen és átlátszóan rá is lapátolnak az egész szomorú egy históriára. Majd elsírom magam az emberi érzelmek ilyen mélységén. A szimpatikus besegítő munkásember beleszeret a lányba, nosza nem az első és nem is az utolsó „akció” ez a filmben, tulajdonképpen a szex zsúfolásig színezi a több mint másfél órás játékidőt. Ezt az aktust a férj is észreveszi, majd beállítanak a gonosz zsarolók…
Az erotika ábrázolása kultúráltnak mondható (kivétel persze az erőszak), de átlátszó és hatásvadász az egész. Helyeskék a főszereplők, a gonosz mukesz mint egy ronda karikatúra, a zsernyákokról ne is beszéljünk, azaz mindenki sematikus és sablon, mindezek mellett valahol mégis jó a film, ha nem valami komolyabb mondanivalót akarunk magunknak a házimoziba estére.
Megjegyzem: ha a tabuk feszegetése sport lehetne, akkor a DAUGHTER két része biztos dobogós helyen landolna a képzeletbeli versenyen.
Az utolsó fél óra egyre izgalmasabbá válik: Argento-hatású késelés az ajtóban, esőben (TENEBRE finálé), aztán brutális mértékig fokozódik a helyzet, csontkemény horrorfilmben találjuk magunkat. A befejezés bármelyik slasher-filmmel birokra kel, annyira hatásos és ütős, hogy júúúúj! Csaknem egy INTRUDER vagy RED TO KILL színvonalú, és ez azért nem kevés.
Szomorú zene.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése