2010. július 29., csütörtök

DRESS OFF FOR LIFE

Lee Wing Cheung, 1984 Hong Kong

A kemény RAPE AND DIE utáni munkája a rendezőnek, lássuk true crime ügyben mi a helyzet a hongkongi lakótelepen! Az alaphangulatot a főszereplő adja kapásból, ki nem más, mint e blogon a JUMPING ASH révén bemutatott Chan Wai Man száraz-arcú figurája. Itt Chan Kuen néven, történetesen bajnok kickboxer versenyzőként lép a ringbe, nem is kell mondanom, hogy ne egy Bud Spencer-féle „acting performance”-re számítsunk, valamivel ügyesebben mozog ez a srác. Tetovált felsőteste, Bruce Lee jellegű csontszálka izomzata, valamint a filmbeli motorikája engem egy kegyetlen biorobotra emlékeztet.



A bajnok első veresége után – amikor nem ünnepelt sztár már - minden szempontból talaját veszti lábai alól. Felesége nemi impotenciája miatt elhagyja, hát nem is csoda, ha otthon a négy fal között azonnal bekattan. Egy női bábú társaságában éli meg a pszichózist, még a zene is kísértetiesen emlékeztet a legendás MANIAC (1980) effektjeire. Folytatásában hasonlóság, hogy mindkét mese „hőse” sorozatgyilkossá válik, annyi formai különbséggel, hogy a Mániákus egy brutális horrorfilm, ez az ázsiai téma pedig kerüli a grafikus erőszakot, inkább egy realista és izgalmas thriller akar lenni.



A frusztrált Chan kitörve a magányból éjjel megtámad egy nőt, megerőszakolni nem tudja, majd egy rosszat szól a liba, s már nem is gágog többé… A második bűntett után - amit szintén harsog a média – ex-neje felkeresi, mivel a jelekből ítélve felismeri benne az elkövetőt, egy jó pszichiátert, továbbá a legközelebbi rendőrőrsöt javasolja neki. Tanácsát a háborodott nem fogadja meg, így kénytelen lesz az asszony feljelentést tenni. Volt férje előbb ér el hozzá, mint ahhoz a zsaruk, nos ezek után ő sem gügyög már annyit.



A huszadik percnél már a negyedik gyilkosságnál tartunk, de mint említettem a közvetlen „műveletet” nem nagyon mutatják, kifejezetten a krimi-kedvelőknek rajzolták ezeket a képeket. Az egyik nyomozót tűzharcban lelövi, kinek csúnyán feldühödött társával zajlik az üldözés a játékidő utolsó két harmadában, immár nem késsel, hanem stukkerrel a gonosz oldalon. A túszdráma sem marad el, egy viszonylag erősre sikeredett fináléval koronázva meg ezt az egyszerű, de mindenképpen érdekfeszítő filmet, melynek az igazi erőssége egyértelműen Chan felejthetetlen fejformája!

~~~~~





~~~~~

~~~~~

2010. július 26., hétfő

SHAW POSZTER - '1967


SHAW BROTHERS POSZTER KOLLEKCIÓ - 1967

~~~~~~


"The Cave Of Silken Web"



"The Goddess Of Mercy"



"The King With My Face"



"Madam Slender Plum"


"One-Armed Swordsman"



"Operation Lipstick"


"The Pearl Phoenix"



"The Thundering Sword"


"Black Falcon"


" One-Armed Swordsman" bonus

~~~~~


2010. július 18., vasárnap

HUMAN LANTERNS

Sun Chung, 1982 Hong Kong

Sun Chung rendező neve először a THE CRIMINALS széria miatt ugrott be, majd a csodás FANGS OF THE COBRA, valamint a lidérces REVENGE OF THE CORPSE révén vált általam ismertté. Köztudottabb filmje azonban a „horror-wuxia” stíluskeverékkel definiálható „Emberi lámpások”.




Mennydörgés, villámlás, horroros képek, majd Tanny kosztümös pofikája és elindul a legszebb wuxia-képeskönyv. Gyönyörű kisvárosban vagyunk, egy kínai történelmi korszakban. A Hold-év „Lámpás-fesztiváljára” készülve csodálhatjuk meg egy városbéli mesterember, Chun Fang (Lo Lieh) fél évig készített világító remekműveit. Eközben a két gazdag rivális férfi – a harcművészetek és a kard professzionálisai – Master Lung és Master Tan erősen csipkelődnek az emelvényen, a köznép előtt.




Váltás: koponyamaszkos furafazon, a címsoroknál már látott repkedő rém ráveti magát az említett kakaskodók közös női célpontjára. A szépséges kéjhölgyet, Yeu-chut bezsákolja és elrabolja. Bűnbarlangjában, azaz alkotóműhelyében bőrét lenyúzza. Itt álljunk meg egy gondolatra! A Shaw Brothers horrorfilmek közismerten kedvenceim, valójában túl durva erőszakban sohasem tobzódtak, hasonlóan pl. a brit Hammer stúdió bevett stílusához. Ennél a „rémes” szekvenciánál még egy félszemű is elsőre észreveszi, hogy a VCD-t csúnyán megkurtították. Kérdem, hogy miiért?




Az eltűnt nő után nyomozó Sergeant Poon két gyanúsítottat tart számon, értelemszerűen az ifjú masztereket. A (mint említettem) különös szerzetű gyilkos – valójában egy levegőben suhanó jeti – második áldozatát, idegesítő kacagások kíséretében, cirkuszba illő koreográfia formai keretein belül zsákolja szintén be. Master Tan húga a harmadik áldozat, fél óra elteltével már felfedik az álarcos nyúzó ördögi kilétét, aki nem más, mint a régi, életre szóló sérelemtől motivált (bosszúzós) lampionkészítő fő-szaki, az örök Lo Lieh. Negyedikként Madame Lung (Tanny) ismeri meg micsoda fííling, ha az ember bőréből készítik a legremekebb lámpaernyőket, (megfelelve egy ősi legendának, ami erről az őrültségről szól).




Itt ismét csak álljunk meg egy gondolatra! A Shaw díszletekről annyit, hogy az akkurátusan kidolgozott lámpakészítő műhelyben még egy aktívan funkcionáló vízzel hajtott, hatalmas malom-szerű gépezet is fellelhető. A gazdag palotákban pedig, a szokásos belső tavacskáknál a szokásos mesebeli, kultúrvirágokkal diszkréten bevont hidacskák. Meseszerű környezet, jól illik a tartalomhoz, egyszer a nagy európai, Mario Bava BARON BLOOD-ja is kacsintott, az aprólékosság, a választékos vizualizálás és maga az alaphelyzet miatt egyaránt.




Úgy érzem összességében nehéz lenne kerek véleményt mondanom erről a moziról. Függetlenül attól, hogy merész elegye a kung-fu/slasher/trash/megmindennek, van igazi egyénisége. Nem azért, mert a színészek zseniálisak, vagy hihető a dolog (hogy is lehetne?), inkább úgy jó, ahogy van, gyönyörködni is lehet benne, bár „érzésében” gátlástalan gonoszsága, sötét lelkivilága riasztó lehet a felkészületleneknek. Hehe. Azért nem annyira veszélyes ;-)

~~~~~

~*~ A gyűjtögető büszkesége: eredeti hongkongi VCD ~*~


~~~~~


~*~ Néhány további favorit VideóCD ~*~

~~~~~


~*~ Brrr, ez a jelenet hol van a filmből?! Ja, ez is egy vágott verzió volt…! ~*~


~~~~~